Atelierul de cupaje, susținut de Ștefan Timofti, somelierul Cramei APOGEUM, oferă ocazia de a afla detalii inedite despre vinul emblematic al locului și, mai mult decât atât, implică participanții într-un palpitant concurs de cupajare! Pe 13 iulie, în cadrul evenimentului Cu Picioarele Goale, Ștefan va ghida participanții să găsească echilibrul într-un pahar de vin.
Premiile vor fi numai bune de pus în pahar. Fiecare echipă va reproduce cupajul câștigător, lucrat în cantitatea necesară pentru îmbutelierea a câte 1 sticlă/ persoană. Vinul va fi îmbuteliat, dopuit, etichetat cu etichetă personalizată și sticla capișonată.
Ce factori trebuie luați în considerare atunci când realizăm un cupaj?
- Ce rol joacă aromele, corpolența și aciditatea în echilibrarea cupajului?
Fiecare soi, în funcție de cum este vinificat, exprimă senzații primare, secundare sau terțiare. Primele două sunt cele mai evidente și ne vor ghida în cupajare. Vinul final va trebui să corespundă unor criterii gust-olfactive. Vinul trebuie să aibă toate componentele dure, aciditate, alcool, taninuri, echilibrate. Va fi premiat cel mai echilibrat dintre acestea.
Cum pot participanții să-și îmbunătățească abilitățile de cupajare?
- Ce sfaturi le-ai oferi pentru a crea un cupaj de succes?
Deoarece este un moment inedit pentru marea majoritate, sfatul este să se lase ghidați de propriul gust și să aleagă cu atenție și fără grabă cea mai bună combinație. Din nou, papilele gustative vor avea rolul principal, în consecință este bine să nu le stresăm cu mâncăruri picante, cafea sau tutun înainte de atelier.
Ce soiuri de struguri vor fi folosite pentru cupajul din cadrul atelierului?
- Cum influențează fiecare soi caracteristicile finale ale vinului?
Vom alege soiuri vinificate în anul anterior, deci vinuri tinere, probabil unele maturate în lemn de stejar. Cu siguranță alegem și soiuri autohtone dar nu numai.
Poți descrie procesul de îmbuteliere, dopuire și etichetare a vinului?
- Ce importanță are fiecare pas în menținerea calității vinului?
Îmbutelierea este procesul final de vinificare, atunci când vinul ajunge în elementul ce îl va păstra până când ajungem să ne bucurăm noi de el. Operațiunile sunt mecanizate, într-un mediu steril, în așa fel încât să nu influențăm calitatea obținută în niciun fel. Desigur, tipul vinului, calitatea sticlei și nu în ultimul rând dopul, vor stabili longevitatea vinului, dar și în acest caz parametrii sunt stabiliți înainte de proces.
Ce impact are concursul de cupajare asupra participanților și comunității?
- Cum poate această experiență să contribuie la dezvoltarea lor viitoare în domeniul vinurilor?
Atelierul de cupaje în sine este o experiență unde căutăm mai ales să arătăm munca din spatele unui vin vin reușit. Puțini consumatori realizează că un procentaj infim dintr-un anume soi, poate crea o diferență gustativă și să schimbe percepția vinului. Așteptarea noastră este să se înțeleagă cum realizăm cupajele la cramă, dar înainte de acest aspect ne dorim ca oaspeții să se bucure de experiență.
Poți să ne împărtășești o experiență memorabilă de la un concurs de cupajare anterior?
- Ce cupaj ți-a lăsat o impresie deosebită și de ce?
Este un eveniment inedit pentru Comunitatea Evadaților Urbani iar experiențele anterioare au fost fără doar și poate, toate extrem de distractive. O experiență memorabilă a fost atunci când enologul a folosit într-adevăr procentajele de la un atelier de cupaje pentru „rețeta” finală a unui vin ce a intrat apoi pe piață. Însă este un secret intern, pe care nu trebuia să vi-l divulg. Shhh..
Cum percepi importanța etichetelor personalizate și a capișonării în prezentarea finală a vinului?
- Cum contribuie acestea la atragerea și satisfacția consumatorilor
Fie că este vorba de o sticlă cu apă sau una de vin, prima dată alegem vizual. În consecință, 50% din posibilitatea de vânzare o are imaginea prezentată a vinului. În marketing contează totul, de la tipul sticlei, greutatea acesteia, capișon, etichetă și nu în ultimul rând dop, pentru stabilirea calității percepute a produsului. Consider că Tohani a reușit de fiecare dată să surprindă consumatorul cu o imagine curată ce definește zona și țara, dar mai ales cu o foarte înaltă calitate finală a vinului.
Ce detalii ne poți spune despre vinul emblematic al locului?
- Ce caracteristici unice are acest vin în comparație cu alte vinuri din regiune?
Vinul APOGEUM. Începând de la nume, cred că redă ideea de calitate elitistă. Povestea vinului este însăși povestea unui parcurs de viață ce include multă muncă și dăruință. Dorința propietarului de a oferi românilor un vin cu care să se mândrească și peste hotare, încapățânarea de a reuși după atât de mult efort depus, a adus la crearea vinului pe care astăzi îl putem defini ca un punct de referință pentru marea majoritate a consumatorilor. Caracteristicile sunt de unicitate, de aceea a fost descris ca fiind mai mult unic decât rar. Fiecare an de recoltă pastrează sufletul autentic românesc, apoi inima bate în funcție de fiecare rază de soare ce încălzește viile. Vă așteptăm la cramă pentru a-l descoperi pe deplin!
𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦 𝟏𝟑 𝐢𝐮𝐥𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟒
13.00 - 14.00 - Welcoming Buffet
14.00 - 18.00 - 1 atelier de cupaje de vin
18.00 - 19.30 - Degustare și tur ghidat
19.30 - 21.00 - Cină în vie cu wine pairing
21.00 - Concert ALEXANDRU DRĂGHICI BAND (muzică ca pe Vlașca)
Mai multe detalii în link – https://tohaniromania.com/pages/comunitatea-evadaților-urbani